مشاوره روانشناسي | نحوه انتخاب روانشناس

هنگامي که احساسات يا مشکلاتي که خارج از کنترل شما به نظر مي رسد ، از مشاوره روانشناسي و از يک متخصص آموزش ديده و داراي مجوز براي کار استفاده مي کنيد ، اين نکات مي تواند به شما در انتخاب روان درمانگر و روانشناس آنلاين  جهت پاسخگويي به سوالاتتان ، مرتبط با مسئله و يا موضوع درمان شما کمک کند.

در دوره اي از زندگي ، هر يک از ما ممکن است احساس خستگي زيادي برما غلبه کند و براي حل مشکلات خود به کمک يک روان درمانگر نياز داشته باشيم. براساس موسسه ملي بهداشت روان ، بيش از 30 ميليون آمريکايي براي مقابله با احساسات و مشکلاتي که بيش از توان آنها به نظر مي رسد نياز به کمک دارند ، مشکلات در ازدواج يا رابطه ، وضعيت خانوادگي يا از دست دادن شغل ، مرگ يکي از عزيزان ، افسردگي ، استرس ، فرسودگي شغلي يا سو مصرف مواد که اين رويدادها و فشارهاي زندگي روزمره ممکن است گاهي اوقات به طور قابل توجهي ناتوان کننده باشد. گاهي اوقات براي رفع اين مشکلات و يا درمان نياز به کمک از يک متخصص آموزش ديده و داراي مجوز داريم. ، مشاوران  و روانشناسان به ميليون ها انسان در هر سني کمک مي کنند که زندگي سالم تر و شادتري داشته باشند.

اگر .

شما احساس ناتواني و ناراحتي غرق کننده و طولاني مدت داريد و به نظر نمي رسد با وجود تلاش و کمک خانواده و دوستان مشکلات شما بهتر شود و انجام کارهاي روزمره براي شما دشوار است: به عنوان مثال ، نمي توانيد در کارها تمرکز کنيد و در نتيجه عملکرد شغلي شما آسيب مي بيند. شما بيش از حد نگران هستيد ، يا به عنوان مثال ، شما  از مواد مخدر استفاده مي کنيد يا بيش از حد بحث برانگيز و پرخاشگر مي شويد بايد با روانشناس و يا يک مشاوره روانشناسي تلفني کمک بگيريد

روانشناس کيست و روان درماني چيست؟

روانشناساني که در روان درماني و ساير اشکال درمان روانشناختي تخصص دارند که متخصصاني بسيار آموزش ديده با مهارت در زمينه هاي رفتار انسان ، ارزيابي سلامت روان ، تشخيص و درمان و تغيير رفتار هستند. روانشناسان با بيماران همکاري مي کنند تا احساسات و نگرش آنها را تغيير دهند و به آنها کمک کنند تا الگوهاي رفتاري سالم و موثرتري داشته باشند.

روانشناسان براي تغيير افکار ، عواطف و رفتارها از روش هاي معتبر علمي استفاده مي کنند. روان درماني يک تلاش مشترک بين يک فرد و يک روانشناس است که با ايجاد يک محيط حمايتي براي صحبت آزادانه و محرمانه درباره نگراني ها و احساسات فراهم مي کند. روانشناسان حفظ محرمانه بودن اطلاعات شما را بسيار مهم مي دانند.

 

هنگام انتخاب يک مشاور بايد به چه مواردي توجه کرد؟

پس از احراز صلاحيت روانشناس و يا مرکز مشاوره ، ميزان راحتي شخصي شما با آن روانشناس است مهم تلقي ميشود، يکي را انتخاب کنيد که با او راحت باشيد.

 

آيا مراجعه به روانشناس به من کمک مي کند؟

طبق يک خلاصه تحقيق از دانشکده پزشکي دانشگاه استنفورد ، برخي از انواع روان درماني مي تواند افسردگي ، اضطراب و علائم مربوط به آن مانند درد ، خستگي و حالت تهوع را به طور موثر کاهش دهد. تحقيقات به طور فزاينده اي از اين  که سلامت عاطفي و جسمي ارتباط تنگاتنگي دارند و ارتباط با يک روانشناس مي تواند سلامت کلي فرد را بهبود بخشد و کمک شاياني به فرد خواهد کرد.

 

شواهد قانع کننده اي وجود دارد که نشان مي دهد وضعيت اکثر افرادي که حداقل چندين جلسه با روانشناس دارند ، بسيار بهتر از افرادي است که مشکلات عاطفي دارند و تحت درمان نيستند. يک مطالعه بزرگ نشان داد که 50 درصد بيماران پس از هشت جلسه به طور محسوسي بهبود مي يابند ، در حالي که 80 درصد افراد تحت درمان در پايان شش ماه بهبود مي يابند.

چگونه درمان موثري داشته باشم؟

با شروع درمان ، بايد اهداف روشني را با روانشناس خود تعيين کنيد. شما ممکن است در تلاش باشيد تا بر احساس نااميدي مرتبط با افسردگي غلبه کنيد يا ترس را که زندگي روزمره شما را مختل مي کند کنترل کنيد. به ياد داشته باشيد ، رسيدن به اهداف خاص بيش از اهداف ديگر به زمان بيشتري نياز دارد. شما و روانشناس خود بايد تصميم بگيريد که به چه اندازه انتظار و شاهد پيشرفت باشيد.

ودر آخر روانشناس که به عنوان يک شخص ثالث آموزش ديده ، باتجربه و بي طرف عمل مي کند ، روانشناس همچنين با ايجاد مهارت هاي جديد و راهکارهاي حل مسئله براي مقابله با مشکلي که با آن روبرو است ، به افراد کمک خواهند کرد.

روانشناس تلاش خواهد کرد تا به افراد کمک کند تا آينده مثبت تري را ببيند و تفکر منفي را که همراه با افسردگي، خشم ،استرس است را کاهش دهد.

جهت ارتباط با مشاورين مرکز مشاوره آنلاين گپچه با ما در ارتباط باشيد.

منبع: گپچه

 

 

 


دانلود رایگان روانشناس ,درمان ,کنيد ,روان ,دارند ,باشيد ,آموزش ديده ,روان درماني ,مشاوره روانشناسي ,گاهي اوقات ,داشته باشند ,نحوه انتخاب روانشناس منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

خانه خبر(جی 10) سرزمین دخترونه منبع آب نکته ها و مفاهیم درسهایی ازشیمی پایه اتاقِ سفید