قارچ به طور کلی سدیم، چربی، کلسترول و کالری پایینی دارد و اغلب به عنوان یک ماده غذایی عملکردی شناخته می‌شود. علاوه بر فراهم کردن مواد مغذی اصلی برای بدن، این ماده در پیشگیری از بیماری‌های مزمن به خاظر وجود آنتی اکسیدان‌ها و فیبرهای سالم موثر است. یک پیمانه از قارچ سفید برش خورده خام حاوی ۱۵ کالری، ۰ گرم چربی، ۲.۲ گرم پروتئین، ۲.۳ گرم کربوهیدرات است. اگرچه قارچ انواع مختلفی دارد اما بیشتر آن‌ها مقدار یکسانی از مواد مغذی را برای بدن فراهم می‌کنند. قارچ غنی از ویتامین B ، فولات، تیامین،نیاسین و اسید پانتوتنیک است. این ماده همچنین حاوی ویتامین D نیز می باشد. قارچ همچنین مواد مغذی فراوانی برای بدن فراهم می‌کند. این مواد مغذی شامل سلنیوم، پتاسیم، فسفر، آهن و مس است. بتاگلوکان نوعی فیبر است که در دیواره سلولی بیشتر قارچ‌ها یافت می‌شود. اخیرا این ماده موضوع مطالعات بسیار زیادی بوده است.بتاگلوکان نقش مهمی در بهبود تحمل به انسولین دارد.

 

قارچ همچنین حاوی کولین است. این ماده مغذی مهم به خواب خوب، بهبود عضلات، یادگیری و حافظه کمک می‌کند. کولین همچنین در حفظ و نگهداری از غشاهای سلولی مفید است و می‌تواند به انتقال پالس‌های عصبی کمک کند.

 

چگونه قارچ را وارد رژیم غذایی خود کنیم؟

 

زمانی که می‌خواهید قارچی را از گاه‌ها ب، سعی کنید محکم و خشک باشد. از قارچ‌های خراب و نازک خودداری کنید. آن را در یخچال نگهداری کنید و تا زمان مصرف نشسته نگه دارید.

 

شما می‌توانیداز ترفندهای زیر برای آماده سازی قارچ برای مصرف استفاده کنید :

 

هر نوع قارچی را با پیاز تفت دهید.

شما می‌توانید هر نوع قارچ را به صورت خام در سالادهای خود استفاده کنید.

می‌توانید درون قارچ را خالی کنید و آن را مواد دلخواه پر نمایید.

قارچ برش خرده را به املت خود اضافه کنید.

قارچ را گریل کنید و در ساندویچ‌ها از آن استفاده نمایید.

 

خطرات احتمالی مصرف قارچ برای سلامتی:

 

اگرچه قارچ‌های وحشی قرن‌هاست که در سبد غذایی افراد مختلف قرار دارد اما به یاد داشته باشید که قارچ‌هایی که به صورت وحشی می‌رویند ممکن است خطرات زیادی برای سلامتی داشته باشند. خوردن قارچ‌های وحشی سمی می‌تواند باعث ایجاد بیماری‌های شدید و حتی مرگ شود. مطالعات نشان داده است که برخی از قارچ‌های وحشی حاوی مقدار زیادی از فلزات سنگین و سایر مواد شیمیایی خطرناک هستند. برای اجتناب از این موارد، بهتر است قارچ مورد نیاز خود را از گاه‌های معتبر تهیه کنید. متخصصان بر این باورند که بتاگلوکان برای بیشتر افراد بی خطر است.با اینحال از آنجایی که بتاگلوکان می‌تواند عملکرد سیستم ایمنی بدن را تحریک کند، ممکن است برای افراد مبتلا به بیماری خودایمنی همچون آرتریت روماتوئید، لوپوس و آسم مضر باشد. محققان هنوز در حال مطالعه بر روی اثرات این ماده در بیماری‌های ذکر شده هستند رژیم غذایی کلی و الگوی سالم غذاخوردن در پشگیری از بیماری‌ها و داشتن سلامت کلی بدن مهم است. بهتر است بر روی مواد غذایی غنی از ویتامین و مواد معدنی مفید تمرکز کنید.


https://gharchfarm.com قارچ ,مواد ,ماده ,غذایی ,مغذی ,قارچ‌های ,مواد مغذی ,قارچ‌های وحشی ,خطرات احتمالی ,برای سلامتی ,استفاده کنید منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

دستگاه ضدعفونی کننده تبلیغات وب سایت رسمی دی جی مرتضی چیذری مرتضی چیذری اطلاعات عمومی رمان فروشگاه آجیل وخشکبار آموزش نکات دامداری و دامپروری روزگار | پورتال جامع مجازی ایرانی iranianbrightway