آیا تا به حال شب قبل از اجرای یک پروژه بزرگ فهمیدید که کارتریج تونر جایگزین ندارید؟ آیا سعی داشتید کارتریج تونر را با خارج کردن از چاپگر ، تکان دادن ، و دوباره قرار دادن در آن ، تجدید کنید؟

راهنمای چاپگر و دستورالعمل هایی که همراه با کارتریج های تونر هستند ، می گویند تکان دادن کارتریج هنگام تمام شدن پودر کار درستی نیست. اما آیا این فقط به این دلیل است که آنها می خواهند تونر بیشتری به شما بند ، یا آیا دلیل واقعی وجود دارد که شما نباید کارتریج های تونر را تکان دهید؟

پاسخ این است که، بستگی دارد.

کارتریج

 

چه وقت تکان دادن کارتریج های تونر ایمن است

اکثر چاپگرهای خانگی و کوچک اداری از کارتریج تونر ترکیبی استفاده می کنند. کارتریج چیزی فراتر از فقط تونر است - همچنین شامل درام و دولوپر دارد. درام یک نسخه الکتریکی ساکن از تصویر شما ایجاد می کند و دولوپر مقادیر کمی از تونر شما را بصورت استاتیک شارژ می کند و آن را بر روی قسمتهای شارژ شده درام اعمال می کند. سپس درام روی یک ورق کاغذ غلت می خورد و تصویر را بر روی آن منتقل می کند.

وقتی کارتریج تونر ترکیبی خود را جایگزین می کنید ، درام و دولوپر را نیز جایگزین می کنید. این مهم درصورتی است که قصد دارید کارتریج تونر خود را تکان دهید زیرا استفاده از دولوپر در صورت کمبود تونر می تواند به آن آسیب برساند - اما اگر قرار است ظرف چند روز شارژ کارتریج را انجام دهید  یا کارتریج جدید تهیه  کنید واقعاً لازم نیست نگران آسیب دیدن باشید. وقتی کارتریج تونر جدید خود را دریافت می کنید.

 

مطمئناً ، اگر تابحال یک کارتریج تونر را تکان داده اید ، احتمالاً در مورد خطرات آن می دانید - ممکن است تونر از کارتریج خارج شود. پودر تونر بسیار ریز است - قطر دانه های جداگانه می تواند از 12 تا 5 میکرومتر باشد که باعث می شود مانند گرد و غبار عمل کنند. در صورت استنشاق ، آنها می توانند روی لباس ، چشم و ریه های شما قرار بگیرند.

تونر روی لباس شما باید با چرخه شستشوی سرد شسته شود. تونر به گونه ای طراحی شده است که  در کاغذ ذوب شود ، بنابراین قطعاً باید از قرار دادن لباس در معرض هرگونه گرما - مانند آفتاب تابستان - جلوگیری کنید تا تونر شسته شود.

تونر موجود در چشم می تواند به سرعت چشم شما را خشک کرده و در صورت عدم درمان آسیب احتمالی ایجاد کند. تونر معمولی فقط پلاستیکی یا مومی است ، بنابراین برای چشم سمی نیست ، اما باید سریعاً آن را با آب سرد بشویید تا از آسیب دیدگی چشم جلوگیری کند.

تونر در ریه ها یک مشکل واقعی است. اگر تونر استنشاق کنید ، بسیار شبیه استنشاق گرد و غبار است ، بنابراین سریعاً سرفه می کنید. تونر به سطح داخلی ریه ها می چسبد و توانایی جذب اکسیژن در بدن را کم می کند. در شرایطی که مقدار زیادی تونر استنشاق کرده اید، برای درمان فوری با شماره اورژانس تماس بگیرید. تونر سمی نیست ، بنابراین زمانی که از مرحله سرفه عبور کنید ، بدن باقیمانده را از ریه ها جدا می کند. اما اگر بیماری قبلی طولانی مدت دارید به دنبال درمان باشید

برای جلوگیری از مشکلات با استفاده از عینک ایمنی یا آفتابی، صورت خود را به سمت دیگر بچرخانید، تونر را از خود دور کنید و تکان دهید ، به آرامی به عقب برگردید ، و دوباره تنفس طبیعی را شروع کنید.

چه وقت تکان دادن کارتریج های تونر ایمن نیست

چاپگرهای بزرگ لیزری با حجم بالا دارای یک درام و دولوپر جداگانه هستند و کارتریج تونر اغلب یک بطری پلاستیکی شفاف یا نیمه شفاف است.

اگرچه تکان دادن بطری تونر برای سلامتی شما کمتر از تکان دادن یک کارتریج پرینتر خانگی یا تونر اداری کوچک خطر دارد، اما اگر تونر شما تمام شود،  دولوپر شما می تواند خراب شود. پرینترهای لیزری با حجم بالا دولوپرهای گران قیمت دارند ، بنابراین می تواند یک دولوپر جدید هزینه زیادی را به شما تحمیل کند که  این هزینه بیش از هزینه برای چاپ چند ده صفحه اضافی است. به یاد داشته باشید همیشه داشتن یک کارتریج یدک می‌تواند شما را از دردسر رها کند. بلافاصله پس از استفاده از کارتریج یدک، شارژ کارتریج اصلی را انجام دهید.

 


عرقیات 1238 تونر ,کارتریج ,تکان ,دادن ,درام ,دولوپر ,کارتریج تونر ,تکان دادن ,دادن کارتریج ,شارژ کارتریج ,تونر استنشاق منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

آموزش‌های ویدیویی khoshnevisi دانلود موزیک ویدیو خارجی جدید کــره مــوویــز تو بهترین خرید رو از ما داشته باش اخبار ایرانی روگا aviannakppdnuk8 webbplats