ایمپلنت سه بعدی قدرت تولید هرنوع محصول با هرنوع زاویه و همچنین ابعاد را دارا می باشد، به همین دلیل کاربرد فراوانی در حوزه ایمپلنت و درمان های تخصصی دیگر در دندانپزشکی به دلیل دقت بالا دارد.

چاپ سه بعدی دردندانپزشکی ،کاربردهای گونانی داردوبه یک بخش جدایی ناپذیراین حوزه تبدیل شده است ، چاپ سه بعدی با استفاده از پرینتر سه بعدی دارای پیشرفت هایی در زمینه ی ((CADو تکنولوژی تولید با استفاده از کامپیوتر (CAM)است که میتواند برای ساخت ایمپلنت، بریج،روکش،مورد استفاده قرار گیرد. امروزه چاپ سه بعدی جای خود را با روش های طراحی سه بعدی و کاربرد ان در دندانپزشکی، ارتودنسی ،جراحی فک باز کرده است.

چاپ سه بعدی با یک اسکنر مخصوص اغاز می شود ،دهان بیمار با استفاده از تکنولوژی تماس یا بدون تماس اسکن می شود، تصویر دیجیتال بسیار دقیق از آن تهیه می شود، سپس در کامپیوتر ذخیره می شود ، اسکن با استفاده از یک نرم افزار تخصصی ، به طرح سه بعدی تبدیل می شود، نمایش ان نمایش دیجیتال یک دندان، تعدادی دندان، یا یک فک کامل می باشد.

این نوع از تصویر برداری تنها جایگزین سیستم CAD و CAM نیست بلکه جایگزین روش های سنتی نیز می شود

وقتی یک تصویر سه بعدی با استفاده از اسکن سه بعدی ایجاد شد، نرم افزار مخصوص آن را برای تبدیل به یک مدل فیزیکی آماده می کند، دو روش بری انجام این کار وجود دارد.

ایمپلنت سه بعدی


کلینیک جدید دندانپزشکی تهران استفاده ,شود، ,تصویر ,اسکن ,کاربرد ,دندانپزشکی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

سورا کلیپ بانک لینک های دانلود فیلم ، دانلود سریال و دانلود آهنگ میباشد. محیط ادب اشپزی انواع شیرآلات-سونا جکوزی-توالت فرنگی-کابینت روشویی خبر دکوراسیون داخلی