سلام

چندماه پیشتر ازطرف محل کارم کلیه بازنشستگان ودعوت کردن ومدیرکل هم تشریف آورده بودن و یه دفعه مدیر،طی جوگیرشدن اعلام کرد به چندنفرطبق قرعه کشی هزینه رفت وبرگشت هوایی به مشهد داده میشه . به لطف خدا اسم منم نفردوم اعلام شد .

به خاطراینکه درگیردرمان کتف آسیب دیده ام بودم هیچ جوری فرصت نشد که برم مشهد تا اینکه اتفاقی جمعه گذشته  تونستم اتاق وجورکنم وقرارشد همراه خواهرم به مشهد بریم . وقتی قیمت بلیط و پرسیدم  کله ام سوت کشید ، گفتم نکنه محل کارم با این قیمت ها دبه دربیاره و جایزه منو ماست مالی کنه .

زنگ روابط عمومی محل کارم زدم واونها هم بعد از پیگیری فرمودن حله تشریف ببرید . موقع تهیه بلیط برام سوال بود که  چرا شرکت هواپیمایی ایران ایر به مشهد پرواز نداره (هزینه ایران ایر برای معلولین نصفه حساب میشه )  یکی ازدوستان گفت کلیه پروازهای ایران ایر تو خطوط ابادان واهواز به کلیه نقاط ایران بخاطرپوشش دهی جابجایی  مسافران عراقی پرواز دارن   .

همین که رسیدیم فرودگاه مشهد فکرکردم رسیدم به سرزمین اعراب وقتی اسنپ گرفتم راننده اسنپ بعد ازاینکه پرسید کجایید و جواب دادم گفت خانم کنسل بفرمایید من ازشما فاصله دارم  . راننده بعدی جواب داد وسوارشدیم . بعد از توضیحات کامل راننده ،تازه فهمیدیم که راننده ها لهجه فارسی ودوست ندارن وترجیح میدن مسافران عراقی ها را سوارکنن،  چون پول اونها ارزشش نه برابرپول ماهست ، دکترها ازخداشون هست مریض عراقی وویزیت کنن چون دوبرابریک ایرانی پول میدن ،عراقی ها زمین ها ومغازه ها را اری میکنن ( البته معامله با غیرایرانی باطل هست اونها ازطریق دوست ، همسرایرانی اقدام به این معاملات میکنن ) و بعد به مغازه دارهای ایرانی اجاره میدن ، گفتم خوشم باشه . راننده توضیح داد که دخترها و مردان عراقی برای عمل بینی و کاشت مو بخاطرهزینه بسیارکم به ایران هجوم اوردن . ( بعدا که دقت کردم خیلی ازدخترهای عراقی  را چسب به بینی دیدم ) .

سفربه مشهد ما همش دوروبراینکه چه خبرشده گذشت .عینهویاران اصحاب کهف بودم که یک دفعه ازخواب بیدارشده ومی بینه مملکت فارس شده عرب .

یکروز به  پاساژ آرمان رفتیم . اونجا که دیگه به جون خودم عراق بود . مغازه دارها ازدیدن ارهای عرب خیلی خوشحال میشدن چون اجناسشون و میتونستن گرون تربند . چندتا مغازه ایی که رفتیم دیدم مغازه دارها چقدرخوب عربی حرف میزنن یاد مکه افتادم که مغازه دارهاش فارسی بلدبودن . خیلی زود ازاونجا دراومدیم . بااینکه صنعت توریسم باعث رونق خطوط هوایی ، هتل دارها ، ندگان ، رانندگانمیشه اما حس خوبی نداشتم . من ازت سردرنمیارم و فقط می بینم پول کشورم  چقدربی ارزش شده وزندگی برای اکثر مردم چقدرسخت شده  .  گاهی خواهربیچاره ام که خیلی سعی میکرد سفربهم خوش بگذره ، موقع بحث با راننده های تاکسی و مغازه دارها  ،دلداری ام میداد میگفت اینقدر حرص نخور دق میکنی ، مطمین باش همه چیزدرست میشه .

شب عیدقربان بخاطرشلوغی  به حرم نرفتم . سحرکه شد خواهرم با چندتا همشهری ها به حرم رفت وصبح  بعد ازنمازعید به هتل برگشت . باهم صبحانه خوردیم و اون خوابید ومن تنها رفتم حرم . برای خودم تو صحن انقلاب و آزادی چرخیدم . برای ما ویلچری ها صحن آزادی برای زیارت خیلی خوبه . راحت میتونیم بریم داخل و به فاصله چندمتری از دور مرقد وزیارت کنیم . امسال کارجالبی تو حرم دیدم . خادمین ازساعت 8 صبح و 3 بعدازظهر صحن گوهرشاد کفشداری 12 کلیه کسانی که ازویلچر استفاده میکنن  را خیلی منظم به زیارت حرم می بردن . منم فقط روز آخر رفتم صحن گوهرشاد . فکرکنم 150 ویلچری بودیم که تو صفوف منظم از طرف ورودی آقایون بردنمون زیارت .جای شما خالی ( قابل توجه ماهور گرامی )

پرواز برگشت ما ساعت 8 شب بود چون می بایستی هتل وتسویه کنیم چندساعتی زودتر رفتیم فرودگاه . این بارهم انگاری وارد فرودگاه بغداد شدیم . گیت هایی که بازشد سه گیت آبادان ، دو تا گیت اهواز . دعا میکردم که پرواز تاخیرنداشته باشه و زودی برگردم به شهر خودم به خونه خودم. روی تخت خودم . برم به یک خواب سنگین مثل اصحاب کهف ووقتی بیداربشم که بقول خواهرم همه چی درست شده باشه  .

مشهد ,خیلی ,مغازه ,راننده ,دارها ,میشه ,مغازه دارها ,سفربه مشهد منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

mehran.news23 دهو فیلم مد روز : جدیدترین مدلهای کیف کفش لباس مو وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی | یونس صادقی پایش ورزش مارکت لاو - مارک لاو نهالستان پالیز مهندس سعید قاسمی