سلام 

چندماه پیشتر توکارگاهی به اسم موسیقی درمانی شرکت کردم.  بادلایلی عملی ثابت میکردن که سالمندانی که دچارآلزایمر شدن با  گوش دادن به موسیقی های که درزمان جوانی گوش دادن  دوباره قدرت تکلم و حرکاتشون برمیگرده  . 

برای همین وقتی  به خانه سالمندان رفتم  به اونا یادآوری کردم  حتما موسیقی گوش بدن و سعی کنن که شاد باشند و اکثر اونا ابراز کردن  ، خانم ! موسیقی حرومه . بخاطراینکه نمیشه با عقاید اونا مخالفت کرد گفتم درسته اما دانشمندان گفتن بخاطرالزایمرخوبه و دوایی حساب میشه . حداقل وقتی تنها هستید اون آهنگ هایی که دوست دارید وگوش بدید.

برای قصه گویی به خانه سالمندان مسلمان که میرم هرگز آهنگی پخش نمیشه و منم اجازه ندارم با گوشی ام آهنگی و بذارم اما خوشبختانه تو خونه سالمندان زرتشتی این اجازه را داریم و منم چند تا آهنگ قدیمی را دانلود کردم که بین قصه هام بذارم تا روحیه اشون عوض بشه .

یکی ازآهنگ ها ، آهنگ ترمه واطلس جناب معین بود . هنوز همون اوایل آهنگ بود که یکی از پیرزن ها گفت : خانم این کیه که میخونه ؟ گفتم معینه . دیدم داره گریه میکنه . همه با تعجب نگاهش میکردیم . گفتم چی شده بانو ؟ گفت سالها پیش  وقتی پسرم میخواست بره آمریکا ، قبل از رفتنش همش این آهنگ ها را میذاشت .

موسیقی درمانی من مع عمل کرده بود . آهنگ و خاموش کردم و شروع کردم دلداری دادن و شوخی کردن . گفتم  اصلا ناراحت نباشید مطمین باشید چاشون خیلی از ازما بهتره . ان شالله باهم میریم امریکا .

پیرزن چشمان بیفروغش و پاک کرد و خنده ای کرد وگفت  دوست ندارم برم میخوام تو کوچه محله خودم بمیرم . گفت میدونید من عاشق مهران مدیری هستم چون هم اسم مهران من هست . بدجوری دلم گرفته بود . چقدر جای مهران کنار مادر پیرش خالی بود .

چه مهران هایی که رفتن و دیگه برنگشتن . چه مادرهایی که دور از فرزندانشون اشک ریختن و برای خوشبختی فرزندشون  فقط دعا کردن و از دلتنگی هایشان به فرزندانشون دم نزدن . 

ایکاش مملکت خودمون جایی بود که کسی هوس رفتن و برنگشتن و نداشت  . کاش چشمی با اهنگ شادی که بوی رفتن و نیامدن داشت اشک نمی ریخت .  کاش پیرزن قصه ما بجای گوش دادن به قصه های شعرو ور من تو  خونه سالمندان تو خونه ای خودش برای نوه هاش قصه می گفت . ای کاش ایرانم گریه نمیکرد

 

آهنگ ,موسیقی ,مهران ,گفتم ,دادن ,سالمندان ,خونه سالمندان ,خانه سالمندان ,موسیقی درمانی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

لوبیا سیاه آموزش دروس ابتدایی رویای عشق ملودی طرح هر چی که بخوای آی سودا چت ، آیسودا چت Rollercoin blograsmi